הפצת ידיעות עסקיות ברחבי העולם
מ.ג.מ. פרסומים בינלאומיים בע"מ
נציגים של
Mayo Clinic

חוקרים של Mayo Clinic: אדישות ודיכאון עשויים לנבא נסיגה מהפרעה קוגניטיבית קלה לשיטיון

בהמשך יבדקו החוקרים אם טיפול בתסמינים נוירו-פסיכיאטריים של מי שסובלים מהפרעה קוגניטיבית קלה עשוי לעכב את הופעת השיטיון

15/7/2010 12:10
רוצ'סטר, מינסוטה--(BUSINESS WIRE)-- במחקר חדש של Mayo Clinic (Mayo Clinic) נמצא כי אדישות ודיכאון עשויים לנבא במידה משמעותית נסיגה של אדם ממצב של הפרעה קוגניטיבית קלה (MCI - mild cognitive impairment) - הפרעה מוחית שמשפיעה על תאי העצב שמעורבים ביכולות החשיבה - למצבים של שיטיון (דמנטיה) ובכלל זה מחלת אלצהיימר (Alzheimer’s disease) ודמנציה של גופי לואי (Lewy body dementia).
תכני וידאו: קטעי אודיו וסרטוני וידאו נוספים, ובכלל זה הערות של ד"ר גדה (Dr. Geda), אפשר למצוא בבלוג החדשות של Mayo Clinic  (Mayo Clinic News Blog).
"אחד מתחומי המחקר החשובים הוא זיהוי של סימנים ביולוגיים וקליניים לנסיגה ממצב קוגניטיבי רגיל להפרעה קוגניטיבית קלה ומהפרעה קוגניטיבית קלה לשיטיון" אמר ד"ר יונס אי. גדה (Yonas E. Geda, M.D.,), נוירו-פסיכיאטר מ- Mayo Clinicוהחוקר הראשי במחקר. "על סמך מחקרים קודמים, בהיקף קטן יותר, שיערנו שתסמינים נוירו-פסיכיאטריים דוגמת דיכאון, אדישות וסערת רוחות עשויים לנבא נסיגה מהפרעה קוגניטיבית קלה לשיטיון, והחלטנו לבדוק את ההשערה במדגם גדול יותר בקהילה".
על פי ד"ר גדה, דיכאון ואדישות הם תסמינים נוירו-פסיכיאטריים שלעתים קרובות קשה להבחין ביניהם. דיכאון גורם לשינויים במצב הרוח, בחשיבה, ברווחה הפיזית ובהתנהגות, בעוד שאדישות מתבטאת באובדן המוטיבציה ללא תחושות נלוות של דיכאון או עצב.
במסגרת מחקר על הזדקנות ב-Mayo Clinic זיהו ד"ר גדה וצוות של חוקרים מ-Mayo Clinic 358 בני אדם עם הפרעה קוגניטיבית קלה ואספו בשאלון נתונים ביחס לדיכאון ואדישות. לאחר מכן הם עקבו אחר הנבדקים כדי לראות אם ומתי יפתחו שיטיון (במשך פרק זמן חציוני של 2.8 שנים). מבין 87 בני אדם שסבלו מדיכאון, 30 (34.5 אחוזים) פיתחו שיטיון. מבין 271 בני אדם שלא סבלו מדיכאון, 59 (21.8 אחוזים) פיתחו שיטיון. מבין 60 בני אדם שסבלו מאדישות, 22 (36.7 אחוזים) פיתחו שיטיון. מבין 298 בני אדם שלא סבלו מאדישות, 67 (22.5 אחוזים) פיתחו שיטיון.
לאחר התאמה לגיל, מגדר והשכלה, מצאו החוקרים שלבני אדם עם הפרעה קוגניטיבית קלה שסובלים מדיכאון סיכוי גבוה ב-66 אחוזים לפתח שיטיון בהשוואה לבני אדם עם הפרעה קוגניטיבית קלה שאינם סובלים מדיכאון. כמו כן, לבני אדם עם הפרעה קוגניטיבית קלה ואדישות סיכוי גבוה ב-99 אחוזים לפתח שיטיון בהשוואה לבני אדם עם הפרעה קוגניטיבית קלה שאינם סובלים מאדישות.
"ממצאים אלה מדגישים את חשיבות ההערכה היסודית של מטופלים בעלי אבחנה חדשה של הפרעה קוגניטיבית קלה ותסמינים נוירו-פסיכיאטריים. הצעד הבא הוא לערוך מחקר כדי למצוא אם טיפולים בדיכאון או אדישות בקרב בעלי הפרעה קוגניטיבית קלה עשויים לעכב את הופעת השיטיון" אמר ד"ר גדה. "לעיכוב השיטיון עשויה להיות השפעה עצומה על איכות החיים של המטופלים ובני משפחותיהם, שלא להזכיר את ההשלכות החברתיות והכלכליות הנובעות מהקלת הנטל של השיטיון. למעשה, במחקרים ביו-סטטיסטיים שערכו עמיתינו מ- Johns Hopkinsנמצא שעיכוב השיטיון בשנה אחת בלבד עשוי להפחית את מספר החולים במחלת אלצהיימר בשנת 2050 בקרוב ל-800,000 עד מיליון".
על החברים בצוותי המחקר של Mayo Clinic נמנו גם רוזבד רוברטס, M.B., Ch.B; ד"ר דייוויד קנופמן (David Knopman, M.D); תרזה כריסטיאנסון; ד"ר וי. שיין פנקרץ; ד"ר ברדלי בואב; ד"ר וולטר רוקה; ד"ר רוברט איבניק; ד"ר אריק טנגלוס; וד"ר רונלד פיטרסן (Ronald Petersen, M.D., Ph.D).
אודות Mayo Clinic
מזה למעלה מ-100 שנים, מיליוני בני אדם מכל שכבות האוכלוסייה מוצאים מענה ב-Mayo Clinic. המטופלים מספרים לנו שהם יוצאים מ-Mayo Clinic בשקט נפשי, מתוך ידיעה שזכו לטיפול מהמומחים המובילים בעולם. Mayo Clinic היא תשלובת המרפאות הראשונה והגדולה בעולם, אשר פועלת שלא למטרות רווח. ב-Mayo Clinic מרכיבים צוות של מומחים ומקדישים זמן על מנת להאזין לבעיות הרפואיות ולחששות של המטופלים, להבין ולטפל. הצוותים מורכבים מבין למעלה מ-3,700 רופאים ומדענים, ו-50,100 אנשי צוות נלווים, אשר עובדים בקמפוסים של Mayo Clinic במינסוטה, פלורידה ואריזונה. בקמפוסים אלה מטופלים מדי שנה למעלה מחצי מיליון בני אדם. על מנת להעניק למטופלים את השירות הטוב ביותר עובדים ב-Mayo Clinic עם חברות ביטוח רבות, במרבית המקרים לא דורשים הפניה מרופא ופועלים כספקי שירות פנימיים (In-network provider) עבור מיליוני בני אדם. כדי לקבל הודעות עדכניות לעיתונות מ-Mayo Clinic בקרו בכתובת www.mayoclinic.org/news. מידע נוסף על מחקרים והדרכה אפשר למצוא בכתובת www.mayo.edu. באתר MayoClinic.com (www.mayoclinic.com)  אפשר למצוא מידע רפואי כללי.
המקור: Mayo Clinic
תוכן הודעה זו בשפת המקור מהווה את הגרסה הרשמית והמהימנה היחידה של מסמך זה. תרגומים מסופקים למטרות נוחיות בלבד ויש להצליבם מול המסמך בשפת המקור, המהווה את הגרסה היחידה של טקסט זה שהינה בעלת תוקף משפטי.
פרטי קשר
Mayo Clinic
דושקה אנסטסיג'ביק
507-284-5005 (בשעות היום)
507-284-2511 (בשעות הערב)
newsbureau@mayo.edu